BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, November 17, 2010

Salam Aidiladha...


Salam aidiladha buat semua umat islam...ade kex org yg bce blog ni..huhu..yg pntg ak tulis blog ni untk diri sndri...

Bercakap tentang korban....defini yg amat besar...pengorbanan...adakah pengorbanan yg aku lakukan akn mnjnjikan kebahagiaan buat aku...hanya Allah yang maha mngetahui...pengorbanan yg aku lakukan adalah untuk semua pihak...pengorbanan yg tlah mrampas kebahagiaan aku..walaupun mcm tu aku tetap perlu berkorban.....

Berkorbanlah untuk cinta, dan
Janganlah mengharapkan imbalan,
Karena cinta sendiri akan kembali kepadamu
Dengan cepat dan berlipat ganda, serta
Akan meresap ke dalam jiwamu.

aku harap pengorbanan yg aku lakukan diredhai Allah dan semoga aku akan dapat lebih baik...sebenarnya, dalam cinta mmg memerlukan pengorbanan..kite x bh nak mementingkan diri sendiri..sebab tu juga, sebagai manusia kite kena percaya pada ketentuan yang maha esa...dia lebih mengetahui segalanya...

"aku minta kepada Tuhan setangkal bunga segar, ia beri kaktus brduri, aku minta kupu2, diberi ulat berbulu, aku sedih dan kcewa, namun kemudian kaktus itu brbunga indah skali, dan ulat bulu itu menjadi kupu2 yang cantik, i2lah jalan Tuhan, indah pada masanya, Tuhan x memberi ape yang kita harapkan, tapi memberi ape yg kita perlukan, kadangkala kita sedih, kecewa dan terluka, tapi jauh di atas segalanya, dia telah mengaturkan yang trbaik dalam khidupan kita.."


Allah itu lebih mengetahui...mgkin kita terluka sekarang tapi kita xtau ape yg akan trjadi akan datang..mb kehidupan kita akan lebih baik...mungkin kita akan lebih bahagia...segalanya mungkin tapi mengapa aku masih perlu bersedih...aku tau hakikat itu tapi hati ini masih merintih..masih menangis tanpa kerelaan hati...pergilah air mata..inilah diperlukan pengorbanan....aku x blh bermain dengan perasaan..berpijak dbumi yang nyata...sedar masih ade kluarga yang sayang...

Di antara kita ada yang tidak siap berkorban
Demi meraih cinta, dan ada pula
Yang enggan berkorban demi meraih detik-detik
Kebahagiaan yang kadang semu.

Berkorbanlah tanpa menunggu hari raya korban..yang penting semoga kebahagiaan akan menjelma tak lama lagi..aku percaya Allah itu maha adil dan takkan membiarkan hambanya trus menderita..segalanya kuserahkan padamu Ya Allah...aminnn...sgt mengantuk..so continue later..i want to sleep.....


0 comments: