BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, December 6, 2010

Salam Maal Hijrah

Hari ini 1 muharram....brmulanya tahun baru bg umat islam..., pelbagai dugaan yg telah aku lalui pada tahun ini trmasukla peristiwa itu....perpisahan yg amat menyakitkan namun itu yang trbaik dari Allah kerna dia maha mengethui segala yang bakal berlaku....aku redha dan terima ketentuanya..dan kumohon sinar bahagia akan menjelma 1 masa nanti......Doaku di tahun baru...


Ya Allah, gantikanlah penderitaan ini dengan kesenangan, balasan kesedihan sebagai hal yang menggembirakan dan hilangkanlah perasaan takut ini kepada ketenteraman..

Ya Allah, sejukkan gelora hati dengan salji keyakinan, dan padamkan gelojak api jiwa dengan air keimanan.

Ya Allah hindarkanlah aku dari segala kesedihan, hilangkanlah kesengsaraan, dan jauhkanlah segala kegelisahan dari jiwa ini...amin
Ya Allah, berikanlah rasa mengantuk sebagai kenyamanan bagi mata yang tidak dapat pejam, berikan rasa damai bagi jiwa2 yang resah ini suatu kedamaian, dan berikanlah dengan kemenangan yang nyata.
Ya Allah, tunjukkanlah penglihatan ini menuju CahayaMu, bimbinglah kesesatan ini kearah jalanmu, dan bimbingkanlah aku menuju petunjukmu....
Aku berlindung kepadaMu dari segala ketakutan, kecuali hanya takut kepadaMu. aku berlindung dan bertawakkal hanya kepadaMu Ya Allah. aku berlindung dari kepasrahan, kecuali hanya pasrah kepadaMu. aku meminta hanya kepadaMu, memohon pertolongan hanya kepadaMu. hanya engkaulah sebagai pelindung aku kerana engkaulah sebaik2 pelindung dan sebaik2 penolong..hanya engkaulah tempat aku mengadu dan meminta. Engkaulah yang maha mengetahui dan maha berkuasa Ya Allah......amin ya rabbal alamin

2 comments:

Anonymous said...

Hei, aku mencoba ke email Anda berkaitan dengan posting ini tapi aren t mampu menjangkau Anda?. Silakan e-mail saya ketika mendapatkan beberapa saat. Terima kasih.

miss juju said...

who are u???why